فروشگاه اینترنتی نوین بوک

ورود/ثبت نام

تراز یا نمره ؟

1401-06-12

تراز یا نمره ؟

پس از تصویب قانون تسهیل کسب و کار و تایید استفساریه آن توسط شورای نگهبان ، یکی از سوالات رایج داوطلبان آزمون های حقوقی راجع به معیار سنجش داوطلبان بر اساس تراز یا نمره  می باشد 

و سوال اساسی اینجاست که کدام معیار برای سنجش داوطلبان منطقی تر می باشد .

به نظر اکثر کارشناسان محاسبه آزمون بر اساس نمره ، سنجش واقعی تر و عقلانی تری نسبت به تراز است چراکه داوطلب می بایست بر اساس قانون تسهیل 70درصد یک درصد برتر را کسب نماید و طبیعتا نیاز به سواد علمی مکفی جهت پاسخگویی خواهد بود.

از سوی مقابل محاسبه بر اساس تراز ممکن است خیلی عظیمی از داوطلبان را حتی بادرصد های ضعیف رو به قبولی سوق دهد.

اما اساسا چه تفاوتی میان تراز یا نمره می باشد ؟

با یک مثال ساده این موضوع را تشریح می نماییم . فرض کنید دو داوطلب در درس حقوق مدنی نمره 30 را کسب نموده اند ، پس درصدها یکیست اما کدامیک تراز بالاتر را کسب می نماید . پاسخ روشن است ، فردی که  در دروس سختتر درصدهای بالاتری کسب نموده است .  

هر آنچه که هست به عقیده نگارنده یک وکیل موفق نیاز به آموزش و تخصص گراییدارد . در حال حاضر تعداد کمی از وکلا دارای تخصص لازمه در امور ثبتی ، مالیاتی ، بانکی و... می باشند و از این رو اگر خواهان شرایط بهتر می باشید توصیه اکید ما به دانش افزایی و دستیابی به تخصص گرایی است . 

در فروشگاه نوین بوک سعی می نماییم با گردآوری کتابهای کاربردی جهت دانش افزایی و همچنین کتابهای حقوقی  گامی هرچند کوچک جهت رفاه و آینده فرزندان این مرز و بوم ایجاد بنماییم.

 

منبع خبر : نوین بوک