فروشگاه اینترنتی نوین بوک

ورود/ثبت نام

منابع آزمون سردفتری ( قسمت اول )

1401-02-29

منابع آزمون سردفتری ( قسمت اول )

منابع آزمون سردفتری اسناد رسمی(قسمت اول) :

پس از برگزاری آزمون سردفتری در سالهای 1386 ، 1387 و عدم برگزاری آزمون در سالهای اخیر (بجز 1397) موجی از مشتاقان ورود به این عرصه در تب و تاب برگزاری آزمون می باشند . اخیرا با تصویب طرح تسهیل و امید به برگزاری آزمون سردفتری در سالهای آتی بر آن شدیم منابع آزمون سردفتری را به تفصیل بیان نماییم تا راهگشای داوطلبان عزیز باشد.

دروس و ضرایب آزمون سردفتری :

1-حقوق ثبت و آیین نامه و بخشنامه های ثبتی(ضریب3)

2-حقوق جزا(ضریب2)

3-حقوق مدنی(ضریب3)

4-حقوق تجارت(ضریب2)

5-ادبیات فارسی (ضریب 2)

6-ادبیات عربی(ضریب 1)

توجه : تمامی ضرایب اعلامی بر اساس اطلاعیه ثبت نامی آخرین سال برگزاری است و ممکن است در سالهای آتی داشته باشد اما می توان گفت دروس ثبت و مدنی تاثیر فوق العاده ای خواهند داشت

الف – حقوق جزا

یکی از دروس مهم و تاثیرگذار جهت قبولی ، حقوق جزای عمومی و اختصاصی است که طبق روال سنوات برگزار شده ، تعداد سوالات جزای عمومی بیش از جزای اختصاصی است . با عنایت به تغییر قانون کاهش مجازات حبس تعزیری مصوب 1399 ، مطالعه این درس یکی از مصائب داوطلبان آزمون های حقوقی است .

گزینه های پیش رو : محشای قانون مجازات دکتر گلدوزیان ، شرح آزمونی مجازات غفوری ، شرح جامع جزای عمومی ستاری ، کمک حافظه جزای عمومی و اختصاصی دکتر شادی عظیم زاده درسنامه جزای عمومی ساولانی از میان گزینه های معرفی شده ، به عقیده نگارنده ، شرح آزمونی مجازات غفوری برتر است .

دلایل پرشماری می توان عنوان کرد :

1-نکات آزمونی بسیار زیاد کتاب و بروز شدن چندباره آن در طول سال

2-ارائه دکترین حقوقی و نظرات مشهور

3-توضیحات مواد قانونی مرتبط و آراء وحدت رویه و نظریات مشورتی

4-ذکر مثالهای زیاد و مرتبط با موضوع

5-استقبال عمومی از کتاب فوق و چاپ چندباره در طول سال طبق آخرین آگهی منتشره داشتن مدرک کارشناسی کلیه رشته ها با حداقل سه سال سابقه دفتریاری یا مدرک کارشناسی حقوق یا فقه و مبانی حقوق جهت شرکت در آزمون سردفتری الزامی است . ضمنا شرط سنی حداقل 24 و حداکثر 50 سال تمام از دیگر شرایط اختصاصی آزمون سردفتری است .

ب – حقوق مدنی

قطعا سخت ترین درس آزمونی جهت داوطلبان آزمون های حقوقی است چراکه منابع متعدد و گستردگی مباحث کار را بسیار مشکل نموده ، از این رو انتخاب منبعی مناسب و مطالعه چندباره آن می تواند راهگشای مشکل باشد . گزینه های پیش رو : دوره دو جلدی آموزش جامع مدنی توکلی ، شرح جامع مدنی بیات ، بایسته های حقوق مدنی ضرابی ، درسنامه حقوق مدنی ملاکریمی و... به عقیده نگارنده دوره دوجلدی آموزش جامع مدنی دکتر توکلی به جهت جامعیت و آزمونی بودن مباحث منبع درخور توجه جهت مطالعه می باشد.

منبع خبر : نوین بوک