فروشگاه اینترنتی نوین بوک

ورود/ثبت نام

آگهی ثبت نام آزمون سردفتری 1397 منتشر شد.

1397-02-11

آگهی ثبت نام آزمون سردفتری 1397 منتشر شد.

داوطلبان واجد شرایط می توانند از تاریخ 15 / 2 / 1397 لغایت 25 / 2 / 1397 با مراجعه به سایت اینترنتی به نشانی www.ssaa.ir اقدام به ثبت نام نمایند.

سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نظر دارد براساس ماده ۵ قانون دفاتر اسناد رسمی و کانون سردفتران و دفتریاران برای مناطقی که نیاز به تأسیس دفتر اسناد رسمی دارند، از بین متقاضیان واجد شرایط زیر از طریق آزمون کتبی و اختبار، سردفتر اسناد رسمی انتخاب نماید. داوطلبان واجد شرایط می توانند از تاریخ ۱۵ / ۲ / ۱۳۹۷ لغایت ۲۵ / ۲ / ۱۳۹۷ با مراجعه به سایت اینترنتی به نشانی www.ssaa.ir اقدام به ثبت نام نمایند.


* داوطلبین در زمان ثبت نام الزاما باید واجد شرایط ذیل باشند:
۱- تابعیت جمهوری اسلامی ایران
٢- التزام عملی به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران .
٣- داشتن کارت پایان خدمت نظام وظیفه عمومی یا معافیت دائم از خدمت سربازی در زمان ثبت نام آزمون برای آقایان).
۴- نداشتن سابقه محکومیت و سوء پیشینه که موجب محرومیت از حقوق اجتماعی باشد.
۵- نداشتن محکومیت انفصال دائم از خدمات دولتی یا قضائی یا وکالت دادگستری یا محکومیت انفصال موقت خدمات مذکور در مدت انفصال یا تعليق.
۶- داوطلبین باید به تشخیص پزشکی قانونی از سلامتی، تندرستی و توانائیهای جسمی متناسب و لازم برای انجام امور سردفتری برخوردار بوده و به هیچ یک از انواع مواد مخدر اعتیاد نداشته باشند.
۷- مطابق ماده ۱۵ قانون دفاتر اسناد رسمی متقاضیان نباید به شغل قضاوت، وکالت دادگستری، عضویت در مؤسسه دولتی و وابسته به دولت و شهرداریها، عضویت در هیأت مدیره و مدیریت عامل شرکتهای تجاری و بانکها یا مؤسسات بیمه و مؤسسات دولتی و یا وابسته به دولت اشتغال داشته باشند.
۸- مطابق حدنصاب سنی مذکور در ماده ۹ قانون دفاتر اسناد رسمی متولدین۱۳۴۸/۱/۳۰ لغایت ۱۳۷۳/۴/۲۹ مجاز به ثبت نام و شرکت در آزمون خواهند بود.
۹- مدرک کارشناسی و بالاتر حقوق قضائی، علوم ثبتی، حقوق ثبت اسناد و املاک، حقوق سردفتراسناد رسمی، منقول از دانشکده الهیات یا دانشکده سابق معقول و منقول و یا کارشناسی و بالاتر در رشته الهیات و معارف اسلامی با گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی از دانشگاهها و مراکز آموزش عالی معتبر مورد تائید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
تذکر مهم : افراد دارای مدرک تحصیلی معادل مجاز به ثبت نام و شرکت در آزمون نمی باشند.
۱۰- داشتن مدرک کارشناسی کلیه رشته ها با سه سال تمام سابقه دفتریاری.
۱۱- دفتریاران اول با مدرک تحصیلی دیپلم کامل متوسطه بشرط داشتن هفت سال سابقه دفتریاری اول.
۱۲-داشتن مدرک تحصیلی حوزوی حداقل سطح دو و بالاتر از حوزه های مدیریت علمیه قم، اصفهان وخراسان رضوی ( برای طلاب شیعه ) و یا دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران و شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت ( برای اهل تسنن)
۱۳-دارندگان تصدیق اجتهاد از مراجع مسلم.
۱۴-دارندگان مدرک افتاء از مراجع مسلم اهل سنت که به تائید رئیس قوه قضائیه رسیده باشد.

مواد امتحانی عبارت است از:
۱- ادبیات فارسی ( با ضریب ۲)
۲- عربی ( با ضریب ۱)
۳- حقوق ثبت ( با ضریب ۳)
۴- حقوق مدنی ( با ضریب ۳)
۵- حقوق جزاء ( با ضریب ۲)
۶- حقوق تجارت ( با ضریب ۲)
۷- احکام شرعی  (ضریب ۲)
۸- قانون و آئین نامه های دفاتر اسناد رسمی ( با ضریب ۳)
۹- اطلاعات عمومی و هوش عمومی و هوش ( با ضریب ۱)

منبع خبر : سایت سازمان ثبت