فروشگاه اینترنتی نوین بوک

ورود/ثبت نام

بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به کار خود پایان داد/ بیش از 9 میلیارد تومان فروش در بخش مکتوب

1395-04-09

بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به کار خود پایان داد/ بیش از 9 میلیارد تومان فروش در بخش مکتوب

بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در حالی در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان به کار خود پایان داد که به اذعان اهالی قرآن، کارشناسان و بازدیدکنندگان یکی از بهترین دوره‌های برگزاری در سال‌های اخیر از حیث شکیل ‌بودن و تنوع بخش‌های نمایشگاهی، رونق بخش فروشگاهی و میزان حضور بازدیدکننده بود.
 
خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)- بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم که دوشنبه 24 خردادماه با حضور دکتر علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌طور رسمی افتتاح شد، ساعت 22 سه‌شنبه هشتم تیرماه همزمان با شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان، بعد از 16 روز فعالیت در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) به کار خود پایان داد. این نمایشگاه نیز مانند دیگر رویدادهایی از این دست، در کنار نقاط قوت، دارای نقاط ضعفی نیز بود اما در مجموع می‌توان گفت نمایشگاه قرآن امسال در سطحی قابل قبول و مطلوب برگزار شد و به پایان رسید.
 
برگزاری بیش از 60 نشست تخصصی و عمومی، رونمایی از تعداد زیادی از آثار ارزشمند قرآنی در بخش‌های مختلف، خلاقیت‌ در بخش‌هایی مانند کودک و نوجوان، عفاف و حجاب، هنری، دانشگاهی، حوزوی و میزان بالای فروش در چهار بازارچه به‌ویژه بخش مکتوب، از جمله بارزترین نقاط قوت نمایشگاه قرآن در دوره بیست و چهارم بودند.
 
ارائه 32 هزار عنوان کتاب از سوی ناشران داخلی

یک‌سوم از فضای نمایشگاه متعلق به فعالیت‌های بازرگانی و فروش شامل چهار بخش عفاف و حجاب، رسانه‌های دیجیتال، محصولات فرهنگی - هنری و مکتوب بود که بخش‌های مکتوب و عفاف و حجاب با ارائه محصولات و خدمات متنوع، جزو پربازدیدترین بخش‌های نمایشگاه بودند.
 
بخش مکتوب این دوره از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم نیز در فضایی معادل سه هزار مترمربع با حضور 293 ناشر شامل 18 غرفه از ناشران خارجی و 243 غرفه از ناشران داخلی برپا شد. در بخش ناشران داخلی 32 هزار عنوان کتاب در دسترس مخاطبان قرار گرفته و در بخش خارجی نیز سه هزار و 700 عنوان کتاب از کشورهایی مانند ترکیه، سوریه، لبنان، عراق و پاکستان عرضه شده است.
 
بیش از 20 میلیارد تومان فروش در چهار بازارچه

عبادرضا اسلامی، مدیر کمیته بازرگانی و فروش بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم درباره میزان فروش براساس تراکنش دستگاه‌های کارتخوان بانک صادرات در چهار بازارچه بخش فروشگاهی اظهار کرد: در مجموع چهار بازارچه، بیشترین میزان فروش متعلق به بخش مکتوب با نزدیک به 10 میلیارد تومان بوده است.
 
فروش براساس تراکنش دستگاه‌های کارتخوان
 
- بخش مکتوب: 21 هزار و 725 تراکنش
9 میلیارد و 878 میلیون و 131 هزار و 406 تومان
 
- بخش محصولات فرهنگی - هنری: 21 هزار و 873 تراکنش
2 میلیارد و 096 میلیون و 940 هزار و 991 تومان
 
- بخش عفاف و حجاب: 16 هزار و 558 تراکنش
7 میلیارد و 639 میلیون و 085 هزار و 800 تومان
 
- بخش دیجیتال:  4 هزار و 67 تراکنش
1 میلیارد و 824 میلیون و 916 هزار و 029 تومان

منبع خبر : سایت ایبنا