فروشگاه اینترنتی نوین بوک

ورود/ثبت نام

باید با تدوین برنامه های فرهنگی، سختی شغل قضاوت را تعدیل کرد

1395-03-11

باید با تدوین برنامه های فرهنگی، سختی شغل قضاوت را تعدیل کرد

به گزارش گروه حقوقی و قضائی خبرگزاری میزان به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان یزد، معاون فرهنگی دادگستری استان یزد گفت: شغل قضاوت، شغل سخت و طاقت فرسایی است که نیاز است شرایطی برای کاستن از این سختی مهیا کرد.
محمدرضا عرشیان در حاشیه گردش علمی _ تفریحی قضات دادگستری یزد به شهرستان بافق افزود: درگیری کار قضاوت به صورت مستمر با موضوعات خشک حقوقی و خشن جنایی، روح را افسرده و جسم را مستهلک می‌کند و به همین سبب تدوین برنامه‌های متنوع مذهبی، فرهنگی و تفریحی برای قضات ضروری است.
وی با اشاره به شرایط خاص حاکم بر قضات و خانواده آنان اظهار داشت: وجود محدودیت‌های امنیتی، عرفی و اجتماعی آزادی حضور این قشر از اجتماع را در محیط‌های عمومی و همگانی سلب کرده است و می‌طلبد تا قوه قضائیه در جبران این خلأ برنامه‌های سالم و مفیدی را با اغتنام از فرهنگ دینی و اسلامی فراهم آورد.
این مقام قضایی خاطرنشان کرد: نیروی انسانی سالم و کارآمد سرمایه یک دستگاه است که باید مورد صیانت قرار گیرد.
وی با اشاره به هزینه‌های سرشار و هنگفت نظام برای تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآمد ابراز داشت: به همان اندازه که تربیت نیروی انسانی مهم است حفظ و پاسداری از آن هم دارای اهمیت است و نباید اجازه داد تا این سرمایه به علت کم توجهی دچار آسیب و آفت شود.
عرشیان برنامه ریزی جهت پر نمودن اوقات فراغت فرزندان کارکنان دستگاه قضایی را نیز خواستار شد و ابراز داشت: با برنامه ریزی پربار و پر ثمر برای فرزندان کارکنان دستگاه قضایی، فرصت انجام وظایف و انجام رسالت قضاوت برای قضات با فراغ بال و به دور از هرگونه نگرانی و دغدغه فراهم خواهد شد.
وی یادآور شد: البته دستگاه قضایی با راه اندازی معاونت فرهنگی قوه قضائیه و به تبع آن معاونت فرهنگی در دادگستری استان‌ها یکسری برنامه‌هایی را شروع کرده است اما به نظر می‌رسد که باید با تعیین بودجه مصوب، برنامه‌هایی فراگیر و جامع که جذابیت پیگیری و استمرار را به ویژه برای خانواده‌ها داشته باشد ترتیب داد.